Інтерв`ю з головним натхненником блогосфери. Сергій Пішковцій.

  • Дата:12.06.2013
  • Автор:Тетяна Гавриліна

«Джерело натхнення» — таке позиціонування у блога Inspired. І це справді так. Одного відвідування сторінок цього сайту достатньо, щоб отримати заряд позитиву та бадьорості надовго. Логічно виникає питання: Хто автор цього проекту? Хто — головний натхненник? Його ім'я — Сергій Пішковцій. У нього ми нещодавно взяли інтерв'ю і сьогодні публікуємо його у нашому ТурбоБлозі. Приємного знайомства з креативною особистістю .

Розвитком яких конкретно сайтів Ви сьогодні займаєтесь? На які з них звертаєте особливу увагу? На даний момент я займаюсь лише проектом Inspired.

Виходить, inspired.com.ua — основне поле Вашої діяльності. Про те, з якою метою Ви створили саме цей блог, вже написано немало (я заздалегідь проглянула відповідну інформацію . Однак хотілося б почути від Вас ще раз: звідки стільки позитиву, навіщо це Вам — дарувати натхнення іншим людям? Відповідь проста — тому що мені це подобається . Мені подобається бути вільним і по формату, і по контенту, і писати про речі, які мотивують та приносять людям користь і захоплення, не сіючи хаос та непорозуміння. Зважаючи на те, скільки медіа використовують останнє, повинна бути противага, і саме такою противагою є наш сайт.

Розкажіть, будь ласка, про історію створення та розвитку Inspired: як виникла ідея, з чого почалася її реалізація, скільки вже років цьому проектові? Ідея виникла з конкретної необхідності: створити сайт, вільний від політики, негативу та релігії — тем, на які українські (і закордонні теж) медіа дуже часто спекулюють та акцентують увагу, виборюючи собі трафік. В глобальному сенсі така позиція не приносить у цей світ нічого корисного. Реалізація почалася з домену — того ж дня, коли була придумана назва майбутнього проекту і було зареєстровано домен — це 14 лютого 2010 року. Нещодавно Inspired відзначав свою третю річницю невеликою вечіркою у Львові.

Автори, які допомагають Вам створювати контент для блогу, — хто вони, чим між собою схожі, за якими критеріями Ви підбираєте їх? У вас є свій офіс, чи співпраця відбувається дистанційно? Більшість людей, які прийшли в проект, не прийшли до нього просто так. Вони так чи інакше були його читачами, послідовниками, і, відповідно, цілком розділяли ідеологію, яка нам притаманна. Саме за рахунок такого «органічного» приєднання авторів проект не втрачає своєї початкової суті. Критеріїв щодо відбору авторів насправді небагато: найважливіше це те, аби людина мала відчуття візуального смаку. В час, коли нас оточує забагато пережитків радянського минулого, дуже важко вловити та віднайти щось дійсно гарне. Офісу у нас немає — автори розкидані по всій Україні: від Ужгорода до Луганська і навіть з-за кордону.

Яка зараз відвідуваність блогу? Які інструменти використовувались для просування блогу на початкових етапах? Що призвело до такої популярності? Наша добова аудиторія сильно залежить від того, які публікації вийшли цього дня та наскільки вони популярними стали — в середньому це 2-5 тисяч унікальних відвідувачів. Ми не використовували жодних інструментів для просування — ні на початку, ні зараз. Єдиним інструментом для здобуття популярності для нас є контент. Все просто: якщо він цікавий, то люди до вас прийдуть і розкажуть своїм друзям, а якщо ні — то вас ніхто не читатиме. Значною мірою просуванню контенту допомагають наші сторінки в соціальних мережах: кількість шанувальників у Facebook, Twitter, Google+ та ВКонтакті уже більше 50 000.

Як відбувається монетизація Inspired? Головний спосіб монетизації сайту — це, звісно, реклама. Ми пропонуємо кілька видів рекламної співпраці для тих, хто хоче розповісти нашим читачам про свої продукти, заклади чи послуги: це і традиційні банери, і платні публікації (з обов’язковим зазначенням цього), і спільні спецпроекти, що включають комплексне промо по всіх каналах.

Розділів на Inspired з'являється все більше, сайт зростає, а отже — контенту теж повинно бути достатньо. До того ж, цікавого, корисного контенту. Як народжується інформація для блогу? Звідки приходять ідеї і як відбувається їх втілення у життя? Процес збору ідей може здаватись рутинним на перший погляд, але насправді для тих, хто задіяний у цьому процесі, він дуже цікавий. В нашому RSS-рідері більше сотні різноманітних джерел — українських, російських та закордонних сайтів та блогів, які були відібрані вручну для того, аби оперативно дізнаватись про цікаві речі, які творяться у світі. Окрім того, багато ідей з’являється спонтанно або ж в результаті подій, які відбуваються навколо нас. Головне — вміти вловити необхідний момент та бути актуальним і цікавим для читача.

Надихаючи інших, Ви повинені пам'ятати і про власні запаси сил. Звідки черпаєте енергію? Як вдається зоставатися натхненним попри все? Залишатися весь час бадьорим та генерувати все нові і нові ідеї для контенту, звісно ж, дуже непросто. Особливо тоді, коли доводиться працювати і на інших напрямках: проект — це не лише створення постів, а й робота з партнерами, рекламою, подіями, технічними деталями та іншим. Аби залишатися весь час в тонусі, потрібно просто мати оптимістично налаштований склад характеру і не забувати про відпочинок. Хороші люди, хороша музика і хороші місця, що нас оточують — все це може дуже добре підіймати настрій та мотивувати на подальший рух .

Як вважаєте, які теми в українській блогосфері та соціальних мережах підіймаються сьогодні найчастіше, що цікавить вітчизняних користувачів і чому? Українська блогосфера та соціальні мережі досить сильно заполітизовані. Так склалось, що політика, навіть не зважаючи на відносну пасивність населення у цих питаннях, завжди залишатиметься дуже актуальною та гарячою для українців темою. Соціальні мережі — це відображення настроїв населення, своєрідний зріз думок, то ж не дивно, що вони буквально вибухають обговореннями усіх подій, які трапляються в нашій країні та за кордоном. Я вважаю, що варто розширювати кругозір, намагатися переглядати стереотипи, що і досі панують у наших головах: варто тільки роззирнутися, і світ стане набагато цікавішим.

Як власне Ви ставитесь до політизованих розмов у соціальних мережах? Є думка, згідно якої політикою потрібно або ж серйозно займатися, або ж узагалі не торкатися цієї теми. На жаль, сучасна українська блогосфера сповнена політизованих публікацій, де мало не кожен намагається продемонструвати своє ставлення до тої чи іншої політичної ситуації... Зізнаюсь, колись і сам страждав на зайву емоційність в цьому питанні, але з часом зрозумів, що всі ці суперечки у коментарях на Facebook насправді не змінюють нічого, окрім кількості байтів на серверах в Каліфорнії. Момент, коли можна було вирішити щось віртуально, уже давно минув, і якщо люди не хочуть втратити можливість змін — треба ці зміни реалізовувати у реальному житті. А соціальні мережі можуть бути лише інструментом для групування однодумців, але аж ніяк не для реалізації задуманого. Ми ж з вами живемо в Україні, а не у вікні браузера .

Останнім часом помічаю, що в Україні чимало талановитих молодих людей, здатних тверезо мислити й зрозуміло виражати свої думки на Facebook, Twitter, на сторінках власних блогів. Кого особисто Ви читаєте, до чиїх думок прислуховуєтесь і чому? Саме на цих людях і тримається остання віра у те, що в України ще не все втрачено . Важко виокремити когось одного, бо я також читаю чимало людей, які мені цікаві — з деким знайомий особисто, з деким лише віртуально; це журналісти, ІТ-спеціалісти, маркетологи та багато інших. Цікавих людей насправді дуже багато, і одна з переваг соціальних мереж — налагодити контакт, познайомитись, а іноді і навіть подружитись (насправді, а не просто натиснувши кнопку Add to friends) — стало набагато простіше.

Чим займаєтесь окрім ведення блогів: що цікавить Сергія Пішковція, як проходить його день? Свій день намагаюсь заповнювати тим, що мені подобається: хорошою музикою, хорошими місцями (з цим не так просто, адже подорожі — це не одноденна справа) та хорошими людьми. Саме ці всі пункти і є складовими хорошого настрою впродовж усього дня .